lisää kävelykeskustaa Kalevankadun ympärille?

Kalevankadun Mannerheimintien pää on vähitellen kuoriutunut rakennustelineiden alta: 2/3 kadusta on autoramppia ja jäljelle jäänyt pätkä ennen Yrjönkatua on sitten varmaankin sitä kauankaivattua ”kävelykeskustaa” dragon games to download.

kalevankatu

Mukavaa, että edes näin free fonts downloaden for windows. Kalevankadun ravintoloiden (mm. Baker’s, U Kaleva, Kosmos) ei luulisi lisääntyvästä kävelijöiden määrästä kärsivän.

Pätkä on myös hyvä lähtökohta kävelykeskustan laajentamiselle herr der ringe online kostenlosen. Eerikinkatu on jo nyt Fredalle asti käytännössä yksikaistainen. Miksei koko alueesta Tornilta Coronan nurkalle voitaisi tehdä autotonta? Tai ainakin pihakatua herunterladen. Näin Hotelli Torniinkin pääsisi autolla yhä tarvittaessa.

Yrjön-, Kalevan ja Eerikinkatujen autoton vyöhyke yhdistäisi luontevasti Kampin keskuksen aina Ruttopuistoon asti download gps tours.

Sitten vain enää hitunen poliittista rohkeutta ja Pohjois-Espan liikenne poikki ja ”kävelykeskusta” ulottuisi Kauppatorilta Kamppiin zoomerang herunterladen.

Ainahan sitä saa uneksia.

Kommentit

  1. sanoo

    Kannatan etenemistä pihakatu-linjan mukaan. Sille tunnutaan olevan suopeampia toisen keskisuuren helsinkiläisen vaikuttajaryhmän piirissä. Suuresta ryhmästä en tiedä.

  2. hannuoskala sanoo

    Onko kävelykatu uusi feminismi? Tyyliin: ”En ole feministi, mutta kannatan tasa-arvoa.”… Jos käytännössä lähes sama lopputulos saadaan aikaan puhumalla pihakaduista, niin silloin pitää ryhtyä ehdottomasti puhumaan pihakatukeskustasta.

  3. sanoo

    Kalevankatu on muuten ihan hyvä, lempikatujani, mutta jalkakäytävät voisivat olla leveämmät. Riittäisi että siitä tehdään malliin Yrjönkatu yksisuuntainen Albertinkadulta alkaen, paitsi että toiseen suuntaan eli Albertinkadulta voi ajaa keskustaan päin. Toiseen suuntaan pääsee viereistä Lönrötinkatua ja Yrjönkatua.

Paluuviitteet

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *