mukulakivi ei toimi pyöräkaistoilla

Mukulakivi on kaunis pintamateriaali ja erityisesti historiallisesti arvokkaissa ympäristöissä se puoltaakin paikkaansa. Silti tapa, jolla sitä Helsingissä käytetään sapettaa kyllä pyöräilijää pdf dateien herunterladen mac.

Hyvä esimerkki Unioninkadulta:

Tämä pyöräkaista on lähes käyttökelvoton 3d druck modelle download kostenlos. Tärinä itsessään tekee ajamisesta todella epämiellyttävää ja vähänkin kapearenkaisemmalla fillarilla tai kivien ollessa märkiä (onneksi Helsingissä ei sada koskaan) pyöräily tällaisella päällysteellä on jopa vaarallista cd brenner herunterladen.

Muita vastaavia paikkoja ovat mm. Caloniuksenkatu, Fredrikinkatu ja Kaisaniemenkatu, vaikka niissä ei (vielä) varsinaista pyöräkaistaa olekaan Download paypal report. Ainakin Unioninkadun pyöräkaista tulisi päällystää asfaltilla tai sitten sen kohdalla tulisi käyttää tasaiseksi hiottuja ja tiheämpään ladottuja katukiviä, jolloin haitat pyöräilylle vähenisivät bitbucket repository herunterladen.

Kommentit

  1. Tuomas S. sanoo

    Lisätääs vielä Museokadun itäpää, välillä Mechelininkatu- Runeberginkatu on osuus jossa ns. tyrät rytkyy fillarilla ajettaessa.

  2. sanoo

    Ei tuo ole mukulakiveä. Sellaista ei taida Helsingistä enää löytyä kuin Sofiankadulta ja sieltä täältä asfaltin alta.

    Ks. esim.
    aiheet.domnik.net/ai-2008/10/mukulakivet-asfaltti

    Mutta joo, eii tuo tavanomainenkaan kantikas katukivi varmasti mitään herkkua pyöräilijälle ole. Itse en juuri pyöräile, kun kaikki on kävelyetäisyydellä. Mutta jos joskus bussiin istahtaa, niin aika täryyttämistä se on 16:ssa, kun mennään pitkin Tehtaankatua. Yksi hyvä syy lisää korvata kantakaupungin bussilinjat raitiovaunuilla.

  3. sanoo

    Ei ne mukalakivet ole hyvä pinta myöskään autoille tai korkokengille. Niiden käyttöön on ihan esteettiset ja perinnesyyt. Minusta niillä lyhyillä pätkillä mitä niitä on niiden kanssa nyt vaan pitää elää. Vähän sama juttu kuin että ratikkakiskot Unioninkadulle voisi olla ihan kätevät, mutta sitten tulee se visuaalinen puoli ajolankoineen.

    Toisaalta, Penttilällä oli jossain vaiheessa ajatus että Unioninkatua pitäisi kohentaa ja pidentää vanhaan loistoonsa. Eli se alkaisi jo Hakaniemestä tai jopa Kalliosta. Tuon yhteydessä voisi tietenkin tehdä kaikennäköistä.

    • hannuoskala sanoo

      Ja Unioninkatu toimii kyllä Kallio – Kauppatori välillä ihan merkittävänä pyöräväylänä. Ei se nyt ihan ykkösprioriteetti ole, mutta luulisin että vähän tasaisempaakin kivetystä voisi käyttää ulkonäön pahasti kärsimättä. Ja Kaisaniemessä niille ei kyllä ole oikein mitään syytä. Ympäristökään ei ole Engelin piirtämää… Kuvitteellisesti bussit ajais siinä mutkassa niiden ansiosta hiljempaa, mutta käytännössä ne vain täristävät.

  4. sanoo

    Kyllä se sporassakin jytkyttää kun mukulakivitystä mennään. Eikä kyllä ole herkkua korkokengilläkään kävellä mukulakivi katua – joten kaikki vain pois ja sileä asfaltti tilalle.

  5. Antti Mattila sanoo

    Tuo on kyllä nupukiveä. Puhutaanpas asioista niiden oikeilla nimillä!

  6. Kimmo sanoo

    Nupukivikadut ovat olennainen osa Helsingin kaupunkikuvaa. Ei joka paikassa tarvitse pyöräillä ja onhan tuollakin pyöräkaistalla saatu häädettyä varmaan sata pysäköintipaikkaa.

Paluuviitteet

Vastaa käyttäjälle Antti Mattila Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *